ویزای فرانسه

فرانسه یکی از کشورهای عضو منطقه شینگن است. اگر قصد سفر به این کشور را دارید، باید ویزای فرانسه داشته باشید. این یعنی قبل از سفر به فرانسه باید با ارائه مدارک به سفارت و ثبت انگشت‌ نگاری در VFS، درخواست ویزای خود را برای ورود به خاک این کشور ثبت کنید. در ادامه این موضوع، ما در این مقاله قصد داریم همه چیز درباره ویزای شینگن فرانسه، مراحل اخذ، مدارک، هزینه و مهم‌ترین دلایل ریجکت شدن ویزا را به شما ارائه کنیم.

ویزای فرانسه

انواع ویزای فرانسه

ویزای فرانسه در دو نوع اصلی ویزای کوتاه مدت برای اقامت کمتر از 90 روز و ویزای بلندمدت برای اقامت بیش از 90 روز ارائه می‌ شود. بسته به هدف سفر و مدت اقامت خود می‌ توانید برای درخواست یکی از این دو ویزا اقدام کنید. در ادامه، رایج‌ ترین انواع ویزا فرانسه را بررسی می‌ کنیم.

1. ویزای نوع C (Uniform Schengen Short-Stay Visa)

ویزای یکپارچه کوتاه مدت شینگن که با نام ویزای نوع C نیز شناخته می‌ شود؛ به متقاضی اجازه ورود به 26 کشور حوزه شینگن را به مدت حداکثر 90 روز در بازه شش ماهه می‌ دهد. همه کشورهای عضو شینگن این ویزا را می‌ توانند به صورت یکبار ورود یا چند بار ورود صادر کنند. این ویزا برای متقاضیانی است که با هدف توریستی و گردشگری، دیدار خانواده، شرکت در کنفرانس‌ ها و رویدادهای ورزشی بین‌ المللی یا سفرهای تجاری قصد سفر به فرانسه را دارند.

2. ویزای ترانزیت فرودگاه فرانسه

ویزای ترانزیت فرودگاهی از دسته ویزای کوتاه مدت نوع C است. اگر قصد دارید از طریق فرانسه به دیگر کشورهای شینگن سفر کنید باید اقدام به دریافت ویزای نوع C کنید تا بتوانید مدتی را در فرودگاه این کشور منتظر پرواز مقصد بمانید.
همچنین اگر مقصد شما خارج از حوزه شینگن است و در فرودگاه پاریس یا شهرهای دیگر فرانسه، قصد تغییر پرواز دارید؛ باید ویزای ترانزیت فرودگاهی نوع A (Airport Transit Visa) داشته باشید.

3. ویزای نوع D (National Visa)

اگر قصد دارید بیشتر از سه ماه برای اهداف کاری یا تحصیلی در فرانسه بمانید؛ در این صورت، نیاز به ویزای ملی نوع D دارید. این ویزا امکان اقامت بیشتر از 90 روز را در بازه شش ماهه به متقاضی می‌دهد و اعتبار آن تا یکسال است.

اخذ ویزای فرانسه

شرایط اخذ ویزای فرانسه

به طور کلی، برای اخذ ویزای شینگن فرانسه باید از شرایط زیر برخوردار باشید تا آفیسر سفارت با درخواست ویزای شما موافقت کند:

  •  داشتن مدرک شغلی
  •  تمکن مالی بالای 300 میلیون تومان برای هر نفر
  •  گردش حساب بانکی بالا به اندازه تمکن مالی در سه ماه اخیر
  •  تراول هیستوری قوی و سابقه سفر به کشورهای حوزه شینگن، انگلیس، کانادا، استرالیا و سایر کشورهایی که اعتبار ویزای بالا دارند.

در صورت عدم تحقق این شرایط، سفارت فرانسه ممکن است شما را به عنوان پناهنده شناسایی کند و درخواست ویزای شینگن شما را رد کند.

گرفتن وقت سفارت فرانسه فوری در evisa !

مدارک لازم برای دریافت ویزای فرانسه

همان‌ طور که بیان کردیم، ویزای فرانسه در انواع مختلفی وجود دارد. شما باید با توجه به نوع ویزا ازجمله ویزای توریستی فرانسه، ویزای تحصیلی و کاری، مدارک مرتبط با آن ویزا را آماده کنید. این مدارک در اکثر ویزاها شامل مدارک هویتی با ترجمه رسمی به زبان انگلیسی یا فرانسوی، مدارک شغلی و تمکن مالی، پاسپورت، عکس و مدارک مربوط به اقامتگاه است.

فرایند درخواست ویزای فرانسه

مراحل اخذ ویزای فرانسه

برای اخذ ویزای فرانسه می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  •  ابتدا نوع ویزا را بر اساس هدف سفر و مدت اقامت خود تعیین کنید.
  •  با ورود به وب‌سایت رسمی سفارت فرانسه و ایجاد حساب کاربری در آن، فرم درخواست ویزای شینگن فرانسه را تکمیل کنید. توجه داشته باشید برای ویزای کوتاه مدت و بلندمدت، درخواست خود را به ترتیب از حداقل 15 روز و حداقل یک ماه قبل از تاریخ پرواز ثبت کنید. اگر درخواست تمدید ویزای فعلی خود را دارید، از 3 ماه قبل از انقضای ویزا برای تمدید آن اقدام کنید.
  •  هزینه‌های مربوط به رزرو وقت سفارت از طریق VFS Global را پرداخت کنید.
  •  جهت ارائه مدارک و انگشت‌نگاری برای ثبت اطلاعات بیومتریک خود به دفتر VFS در تهران مراجعه کنید. متقاضیان زیر 12 سال و افرادی که در 59 ماه گذشته حداقل یکبار ویزای شینگن دریافت کرده‌اند، نیاز به انگشت‌نگاری ندارند.
  •  بین 30 تا 40 روز کاری زمان می‌برد تا درخواست شما بررسی و ویزای شما در صورت تایید مدارک، صادر شود. از آنجایی که فرانسه از کشورهای پر متقاضی برای دریافت ویزای شینگن است؛ این زمان ممکن است به 8 هفته نیز به طول انجامد.
  •  بعد از صدور ویزا و دریافت پیامک آن، می‌توانید پاسپورت خود را به صورت حضوری از دفتر وی اف اس تحویل بگیرید یا با پرداخت هزینه، آن را با پست دریافت کنید.

دریافت ویزای فرانسه با دعوتنامه

اگر تاکنون برای ویزای شینگن اقدام نکرده‌ اید؛ بهتر است بدانید که ارائه اصل دعوتنامه به همراه مدارک اخذ ویزای توریستی فرانسه، می‌ تواند شانس شما را برای دریافت ویزا بیشتر کند. این دعوتنامه می‌ تواند از سوی بستگان درجه یک، دوستان و آشنایان یا یک شرکت معتبر برای شما ارسال شود. نکته قابل توجه این که اسکن یا کپی این دعوت‌نامه مورد تایید نیست و اعتباری ندارد.

فرآیند درخواست ویزای فرانسه

هزینه صدور و اخذ ویزای فرانسه

در حال حاضر، هزینه ویزای فرانسه به شرح زیر است:

  •  ویزای شینگن: 90 یورو برای بزرگسالان و 45 یورو برای کودکان 12-6 سال. کودکان زیر 6 سال از پرداخت هزینه معاف‌اند.
  •  ویزای کوتاه مدت: بین 9 تا 60 یورو بسته به مقصد
  •  ویزای بلندمدت: 99 یورو برای تمامی سنین

بررسی هزینه ها و مدارک ویزای فرانسه !

دلایل ریجکت شدن ویزای فرانسه

ویزای شینگن فرانسه اغلب به دلایل زیر ریجکت می‌شود:

  •  عدم ارائه مدارک درست و کامل
  •  تردید در عدم بازگشت متقاضی ویزا به کشور مبدا
  •  تمکن مالی نامناسب
  •  عدم تعیین هدف سفر
  •  نداشتن سابقه سفر کافی
  •  نداشتن بیمه مسافرتی معتبر

اگر درخواست ویزای شما نیز به یکی از دلایل بالا رد شده است؛ تا حداکثر 30 روز فرصت دارید تا یک ایمیل اعتراضی به سفارت فرانسه ارسال کنید و دلایل توجیهی خود را بیان کنید. تجربه نشان داده است که ایمیل‌های اعتراضی اغلب به نتیجه نمی‌رسند. در این صورت باید بعد از رفع ایرادات پرونده خود، درخواست مجدد اخذ ویزا را ثبت کنید.

جمع‌ بندی

اخذ ویزای شینگن فرانسه برای شهروندان ایرانی با چالش‌هایی روبه‌رو است. ما در این مقاله سعی کردیم نکات مهم در مورد ویزای فرانسه، انواع آن، مراحل اخذ و هزینه آن را به شما ارائه کنیم. برای تضمین اخذ ویزای شینگن فرانسه با کارشناسان پشتیبانی ما در evisa در ارتباط باشید.

زمان مورد نیاز برای پردازش ویزای فرانسه

سوالات متداول

آیا فرانسه جزو کشورهای عضو شینگن است؟

بله

برای درخواست ویزای فرانسه، مدت اعتبار گذرنامه چقدر باید باشد؟

گذرنامه حداقل باید 6 ماه اعتبار داشته باشد .

برای دانش‌آموان و دانشجویان چه زمانی می‌توان ویزا درخواست کرد؟

درخواست ویزای محصلین باید حتما در زمان تعطیلات؛ مانند نوروز، تعطیلات تابستانی یا تعطیلات چند روزه تقویمی کشوری باشد، در غیر این صورت ویزای آن ها صدار نخواهد شد

آیا مدارک مورد نیاز برای ویزای فرانسه باید ترجمه شود؟

بله. کلیه مدارک باید به زبان انگلیسی یا فرانسه در دارالترجمه رسمی ترجمه شود و با مهر دارالترجمه به کارگزاری تحویل شود.